نوشتن یک کتاب در ۷ مرحله

تصمیم برای شروع نوشتن یک کتاب ترسناک است ، به خصوص اگر مبتدی باشید. اگر مطمئن نیستید که چگونه شروع به نوشتن کتاب کنید ، این می تواند شما را فلج کند. اگر کسی آن را نخواند چه؟ اگر نوشتن شما وحشتناک باشد چه می کنید؟ شما کی هستید که فکر کنید می توانید کتاب بنویسید؟

 

 

این افکار بسیار رایج است. آنها در واقع پیش فرض هستند ، اما پس چگونه بسیاری از افراد با وجود آنها می توانند منتشر كنند؟ برای نوشتن کتاب کمی ریزه کاری لازم است ، اما ما می دانیم که هر کس توانایی تحقق آن را دارد ، حتی اگر قبلاً هرگز ننوشته باشید و ما ابزارهایی برای کمک به شما داریم.

 

 

شروع روند نوشتن یک کتاب و ارائه آن به مخاطبان سراسر جهان بسیار هیجان انگیز است اما کمی هم ترسناک است – مخصوصاً اگر آن را بهم بزنید و در نهایت خودتان را احمق کنید. این ترس ما همه است ، به من اعتماد کنید … شما ایده های شگفت انگیز کتابی دارید که می خواهید آنها را با جهانیان به اشتراک بگذارید ، و انگیزه شما بیشتر از هر زمان دیگری است که به خوانندگان خود در مورد آنها آموزش دهید!

 

 

به این ترتیب می توانید نوشتن کتاب را امروز شروع کنید: با تنظیم محیط نوشتن خود شروع کنید برای شروع عادت نوشتن ایجاد کنید برای شروع نوشتن یک طرح کلی کتاب ایجاد کنید فقط بر روی نوشتن کتاب خود تمرکز کنید در ابتدا تمرکز خود را حفظ کنید زمانبندی کتاب را برنامه ریزی کنید با حواس پرتی نوشتن کنار بیایید شروع به نوشتن کتاب خود کنید.

 

 

چگونه شروع به نوشتن کتاب برای مبتدیان کنیم باور کنید یا نکنید ، نوشتن یک کتاب به همان اندازه که تصور می شود دشوار نیست. حداقل ، شروع نیست ما یک راهنمای کامل داریم که بهترین روش ها برای شروع نوشتن یک کتاب را به سرعت پوشش می دهد – حتی اگر امروز بنشینید و قلم خود را روی کاغذ بگذارید.

۱_مکان نوشتن

فضای خود را شلوغ کنید. یک فضای باز بدون سر و صدا ایجاد کنید تا نه تنها آنچه را که نیاز دارید ، بلکه افکار خود را نیز سازماندهی کنید. انعطاف پذیر باشید فضای خلاقیت شما نیازی به یک نقطه بودن ندارد ، بلکه می تواند در هر کجا باشد.

 

حتی نویسندگان مورد علاقه شما بهترین ایده های خود را در غیر منتظره ترین مکان ها کشف کرده اند. تقویم بخرید: اگر هدف خود را برای هفته / روز تعیین کرده باشید ، کتاب شما سریعتر نوشته می شود. بهترین راه برای مدیریت این کار ، تعیین وقت برای تقویم است. هر ساعت که به تجارت نویسنده خود متعهد می شوید برنامه ریزی کنید.

 

آنچه برنامه ریزی می شود ، تمام می شود. ایجاد یک لیست پخش موسیقی برای الهام گرفتن: بسیاری از نویسندگان می توانند با صدای آهنگ های مورد علاقه خود بنویسند. آیا چیزی وجود دارد که شما را با سرعت بیشتری کار کند؟ هنگام گوش دادن به موسیقی راک یا کلاسیک ، با تمرکز عمیق بهتر می نویسید؟ چندین لیست پخش تنظیم کنید که با استفاده از آنها می توانید وارد جریان نوشتن شوید.

 

چندین مکان را امتحان کنید. اگر نقاط مختلف نوشتن را امتحان نکنید ، نمی دانید که چقدر می توانید خلاق باشید. شاید نوشتن از روی تختخواب فضای ایده آل شما باشد. کار در یک کافه پر سر و صدا چطور؟ مکان خود را به طور مرتب تغییر دهید ، به ویژه اگر احساس می کنید خلاقانه خرج شده اید.

۲_عادات چسبنده نویسندگی

نوشتن را با ایجاد یک عادت نوشتاری شروع کنید شماره یک دلیل عدم موفقیت نویسندگان در چاپ کتاب ، این است که آنها هرگز کتابی را که قصد چاپ آن را دارند ، تمام نمی کنند. چرا؟

زیرا آنها عادت نوشتاری خوبی ایجاد نمی کنند. احساس خستگی هنگام نوشتن کتاب طبیعی است ، اما باید به یاد داشته باشید که این سفر همیشه با صفحه اول آغاز می شود. و برای نوشتن صفحه اول خود باید اقدام کنید. به عنوان مثال ، روزانه زمان نوشتن خود را برنامه ریزی کنید تا بتوانید به یک روال تحریر محکم پایبند باشید که به شما امکان پیشرفت واقعی را می دهد.

۳_نقشه ذهنی

قبل از شروع به نوشتن طرح کلی ایجاد کنید طرح کلی کتاب وضوح و جهت دهی به داستان شما را فراهم می کند. همچنین این نقشه راهی برای کتاب شما است که شما را در مسیر خود قرار می دهد و اطمینان می دهد که همه ایده های خود را در یک جریان طبیعی سازمان یافته دارید. و این حتی لازم به ذکر نیست که به شما کمک می کند خیلی سریعتر هم بنویسید.

 

 

در اینجا انواع مختلف رئوس مطالب وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. ما به شدت توصیه می کنیم با طرح نقشه ذهنی شروع کرده و سپس به روش یادداشت چسبناک بروید ، زیرا دانش آموزان ما آن را مفیدترین می دانند. وقتی گیر کردید یا دچار مشکل نویسنده شدید ، همیشه می توانید به طرح کلی خود برگردید و بدون توجه به اینکه کتاب ۱۰۰صفحه است یا ۳۰۰صفحه ، آنچه در ادامه می آید را پیدا کنید.

 

این به شما کمک می کند تصویر کلی را ببینید. اگر مطمئن نیستید که چگونه یک کتاب را به طور کلی مشخص کنید ، ما یک ویدیوی مفید در اینجا برای یادگیری شما داریم.

 

قبل از نوشتن ، با این مراحل کمی برای ایجاد طرح کلی خود صرف کنید:

طوفان فکری: با ایجاد نقشه ذهنی ، هر ایده و داستانی را که می خواهید در کتاب خود بنویسید. سازماندهی: همه ایده های مرتبط را با هم ترکیب کنید. ترتیب: ایده ها را در زیرمجموعه ها از کلی به خاص مرتب کنید.

۴_تجربه نوشتن

فقط روی نوشتن کار کنید چالشی که بسیاری از نویسندگان تجربه می کنند ، اتخاذ چندین پروژه جدید است که باید روی یک پروژه متمرکز شوند زیرا ذهن آنها پر از ایده های شگفت انگیز کتاب است. اگرچه فریبنده است ، اما تقسیم توجه می تواند انرژی شما را در تولید نادرست نوشتن یا بدتر از آن ، عدم تکمیل کتاب ، گسترش دهد.

 

اما نگران نباش همه ما قبلاً سندرم ایده براق جدید کتاب را تجربه کرده ایم! تنها یک راه حل واضح برای این مشکل وجود دارد:

بی نظمی را برش دهید و تا پایان کار روی یک پروژه تمرکز کنید. با انجام موارد زیر کاملاً متعهد به شروع کتاب خود باشید: یک برنامه عملیاتی ایجاد کنید که کل پروژه را به بخشهای واقع بینانه تقسیم کند تا تکمیل شود. برای هر مرحله از کتاب خود مهلت های سخت تعیین کنید.

 

بیاموزید که به هر پروژه اضافی “نه” بگویید هر چقدر جذاب به نظر برسند.

۵_حفظ تمرکز

تمرکز خود را حفظ کنید هنگامی که وارد جریان کتاب خود شدید ، می خواهید در طول جلسه نوشتن تمرکز خود را حفظ کنید. هرگونه وقفه در تمرکز شما می تواند ۲۰_۳۰ دقیقه شما را عقب نگه دارد و جریان شما را مختل کند.

 

وقتی حواسمان را پرت می کنیم از کارایی کمتری برخوردار می شویم و ممکن است در پایان کار نوشتن دو برابر بیشتر طول بکشد. خوشبختانه ، تکنیک های بسیار موثری وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا در مرکز خود باشید و در لحظه باشید

 

. با انجام کارهای زیر حواس پرتی را کنار بگذارید: یک برنامه نوشتاری ایجاد کنید. برنامه نویسی خود را هر روز در یک زمان مشخص تنظیم کنید. این تهویه عادت نوشتن شما را توسعه می دهد تا زمانی که طبیعی بودن دانستن زمان مسواک زدن دندان طبیعی شود.

 

از تکنیک Pomodoro استفاده کنید. این یک استراتژی مدیریت زمان است که کارها را به فواصل زمانی که با وقفه های کوتاه از هم جدا می شوند تقسیم می کند. با تیک تاک ساعت ، احتمالاً حواس شما به ایمیل یا شبکه های اجتماعی پرت خواهد شد. گوشی را خاموش کنید. تلفن شما اعتیاد آورترین وسیله ای است که توجه ارزشمند شما را به سرقت می برد. اجازه ندهید که آن را از شما بگیرد ، آن را خاموش کنید. اگر نمی خواهید آن را خاموش کنید ، یک نرم افزار یا برنامه نوشتاری را که حواس پرتی را محدود می کند بارگیری کنید.

 

یک برنامه مدیریت وظیفه داشته باشید. برنامه های Task Manager ، مانند Todolist ، به شما کمک می کنند تا وظایف خود را با توجه به زمان و اولویت آنها سازماندهی کنید ، بنابراین می دانید دقیقاً چه کاری را باید به ترتیب روز انجام دهید. ارتباط خود را از اینترنت قطع کنید.

 

آیا می خواهید اطمینان حاصل کنید که اعلان های ایمیل ، اعلان های فیس بوک و غیره حواس شما را پرت نمی کنند؟ کامپیوتر خود را از اینترنت جدا کنید و از زمان نوشتن بدون حواس پرتی لذت ببرید.

۶_آغاز نوشتن یک کتاب

نوشتن کتاب را امروز شروع کنید! اگر می خواهید یک نویسنده منتشر شده شوید ، باید از عادت های نوشتاری خود مالک شوید.

 

با پیروی از این راهکارها ، می توانید ظرف چند ماه یک کتاب کامل داشته باشید و در راه تبدیل شدن به یک نویسنده موفق باشید.

۷_شمارش کلمات

یک هدف شمارش کلمه روزانه تعیین کنید. در نظر بگیرید که هر هفته می خواهید چند کلمه بنویسید.

 

بسته به نوع کتابی که می نویسید ، از این ماشین حساب تعداد کلمات استفاده کنید تا هدفی را که باید دنبال کنید تعیین کنید. به عنوان مثال ، اگر هدف شما ۳۰۰۰ کلمه در هفته است و شما پنج قسمت زمان مسدود برای نوشتن در هفته دارید ، پس برای رسیدن به هدف هفتگی خود باید ۶۰۰ کلمه در روز بنویسید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *