آیا نویسندگی یک شغل است؟

نویسندگی برای من یک شغل است.

من تصمیم گرفتم ادامه زندگی نویسندگی ام را به عنوان یک نویسنده کپی رایتر ادامه دهم.(تبلیغ نویس)

 

زمانی که در زندگی شغلی و شخصی تصمیمی می گیرد، تا در شرایط واقعی آن موضوع قرار نگیرید. ضرب العجل بودن ان کار را درک نمی‌کنید.

 

به عنوان یک نویسنده هر روز می نویسم، در تصوراتم خودم را یک نویسنده تبلیغ نویس ماهر می بینم، نویسنده ای که پروژه های بزرگ تبلیعاتی را با درآمدهای بالا مدیریت می کند.

 

یادتان باشد تصور کردن یک رویا به راحتی خوردن یک لیوان آب است. و رویاهای شما برای شما ضرب العجلی در نظر نمی گیرند تا زمانی که در شرایطی رقابتی قرار می‌گیرد و آنجاست که باید تصمیم بگیرید، حالا چه کاری باید انجام دهم؟

 

تصور کنید بنا بر اتفاق یا بنا بر شانس در مکامی قرار می گیرید که شما را در راستای رویایتان قرار می دهد.

 

صدای ضربان قلب تان را می شنوید، اگر دیر بجنبید مبلغ زیادی درآمد را از دست خواهید داد، دقیقا همان شغلی ک۶ در تصورات آینده ای دور در ذهن شما کجود دارد در مکامی در افراد زیادی مبلغ هفتی از آن شغل در می آورند.

زمان را از دست ندهید….

 

من به عنوان یک نویسنده به همه جا سفر می کنم تا ضرب العجل ها را در آن مکان درک کنم، و یاد بگیرم چطور از یک محیط و مکان و انسان ها درآمد بالا کسب کنم.

 

شما نویسنده چه هستید؟
نویسنده مجله هستید.
نویسنده تبلیغ نویس هستید.
ژورنال نویس هستید؟
نویسنده کتاب هستید؟

 

راه خودتان را انتخاب کنید، مهارت تان را هر روز قوی تر کنید تا جایی که حرفی برای گفتن داشته باشید.

پسوند نویسندگی تان را انتخاب کنید.

 

به عنوان مثال:
من یک نویسنده تبلیغ نویس هستم.(کپی رایتر)

کپی رایتینگ را می توان یک چیز یا موضوع در نظر گرفت.
و هم اینکه کپی رایتر را می توان یک انسان تصور کرد.

 

حال تعریف این دو واژه را از زبان مربی گرانقدرم استاد یوسف فراهانی بخوانید:

 

کپی رایتینگ چیست؟

در ساده‌ترین تعریف، کپی رایتینگ پیوند تجارت و نویسندگی است. کپی رایتینگ جایی است که مهارت‌ها و تکنیک‌های نویسندگی به کمک کسب و کار می‌آید تا کالا یا خدمتی به درستی معرفی شود؛ واژه‌هایی که پیش از این در نوشتن کتاب، مجله و روزنامه به کار می‌رفت حالا در خدمت کسب‌وکار قرار می‌گیرند تا بتوانیم با بیانی شفاف و قدرتمند، از مزایای محصول‌مان برای مخاطب بگوییم.

 

 

شعار روی بیلبورد، سناریوی یک آگهی تلویزیونی، عنوان یک محتوای رپورتاژ، متن یک بروشور تبلیغاتی و… نمونه کپی رایتینگ هستند.

 

کپی رایتر کیست؟
در این زمینه جمله معروفی وجود دارد: کپی رایتر فروشنده‌ای است که پشت دستگاه تایپ  می‌نشیند. پس کپی رایتر باید از دو توانمندی اصلی برخوردار باشد تا بتواند به پیشبرد اهداف تجاری کمک کند:

 

دانش و مهارت نویسندگی دانش و مهارت فروش، تبلیغات و بازاریابی

 

توانایی نوشتن، پیش‌نیاز شماره یک برای کپی رایتر است. کسی که واژه‌ها را نشناسد و نتواند آنها را به درستی در کنار هم بچیند، نه تنها کپی رایتر نیست، که نویسنده هم نیست.

 

 

تسلط بر حوزه بازاریابی و فروش پیش‌نیاز دوم است. کسی که فقط به حوزه نویسندگی اشراف داشته باشد نمی‌تواند کپی رایتر باشد. او در  بهترین حالت نویسنده یا ژورنالیست است. کپی رایتینگ به معنای معرفی و فروش محصولات به کمک ابزار «نوشتن» است. کسی که خودش فروش را نشناسد چگونه می‌تواند متنی بنویسد که بفروشد؟

 

 

زمانی که دست به قلم می شوید رفته رفته متوجه سبک و علاقه خود خواهید شد، بعد از گذر مدت زمانی می توانید تصمیم بگیرید به چه سبکی علاقه مند هستید و چگونه از آن راه درآمد خواهید داشت.

 

به طور مثال:

از شروع نویسندگی، نوشتن را به عنوان اولویت و کار اصلی ام در نظر گرفتم. می خواستم تا به ابد به عنوان یک نویسنده بنویسم و درآمد کسب کنم.

 

شروع به کنکاش در سبک نوشتن خودم کردم، متوجه شدم شدیدا علاقه مند به بازی با کلمات هستم. باکلمات دست و پنجه نرم می کردم و آنها را می ساختم و انتشار می دادم.

 

درذر زمان کلمات مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. و کلمه نویسی را به عنوان یک هنر ادامه دادم.

 

داستان نویسی شاهراه ورود به دنیای کپی رایتینگ

سفری چند روزه به جزیره زیبای کیش داشتم، در این سفر قدرت داستان ها شگفت انگیز بود. آدمها و کسب و کارها داستان های خاص خودشان را برای جذب و فروش به مخاطب داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *